Potatiskastning

Pappa hittade en påse med potatis i kylen, på potatisarna hade det börjat växa vita grejer och han beslutade därför att slänga dem. I sista sekund kom mamma runt hörnet och stoppade honom. "Men Erik! När jag till exempel har ett äpple som jag inte vill ha, brukar jag gå längst ut på altanen och slänga ut det i skogen". Pappa skrattade först, men insåg sedan att mamma var seriös. Han var tvungen att ställa sig på altanen och slänga ut 20 potatisar i skogen.

Efter ett par potatiskast upptäckte mina systrar vad som pågick och sprang genast ut för att hjälpa till, därmed överlämnade pappa uppgiften till dem.

Här är en bild när de kastar, tagen utan blixt eftersom jag tog genom fönstret när jag låg avdankad i soffan:


De rörde sig väldigt fort, så arbetet såg ut att gå bra och alla var nöjda, ända tills mamma skulle gå ut för att kontrollera resultatet en stund senare. Det såg då ut såhär:



Detta är bara en liten del av de potatisar som inte riktigt tagit sig hela vägen till skogen.
Uppenbarligen är mina systrar inga hejare på att kasta potatis.
Däremot kommer våran baksida i sommar att vara ett enda stort potatisland. Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Klara

HAHAHAHAHAHAHHAAHHAAHAAHHAAAAA!!!

gud jag skrattade seriöst en timme! Du har humorn i ditt språk. Ha det kul.

2009-04-10 @ 12:40:39
Postat av: Anonym

HAHAHAHA!

2009-04-14 @ 23:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0