Gårdagen i bilder

Det vackra vädret och en städdag har bidragit till lite bloggande. Förlåt.

Igår kom jag hem från en underbar vistelse i Tobias stuga, detta var då vad jag bar:



- Fleecetröja, okänt märke (asskön)
- Vitt linne, Gina Tricot (asbra när det var asvarmt i stugan)
- Silverhalsband, Guldfynd (fått från min asgulliga kille)
- Träningsbyxor, Intersport (från när jag spelade i asbra IBK-dalen, alltså med nr 30. asbra)
- Gummiboots, Tretorn (asgamla, det är egentligen pappas)
- Nagellack, H&M (sitter asbra)

Bredvid bilen hittade jag och Vilma den här vattenpölen:



.. så vi bestämde oss för att dra igång en liten biltvätt. Det var fantastiskt roligt och det blev blött överallt. Men det gjorde inget, för vi var ute och hade stövlar. Dessutom är det vår och varmt, då får man göra vad som helst.
Här är en bild på carwashgirlno.1:




Efter ett tag var bilen skinande ren, men vi bestämde oss för att tjuva mammas kort och åka till Statoil för att ge rutorna en nice and clean slutfinish, samt köpa en glass. Plötsligt klämde Vilma ur sig att hon aldrig tvättat rutorna förut. Detta är, enligt mig, något av det roligaste som finns och en obligatorisk upplevelse i var människas liv. Jag överlät därför uppgiften till Vilma som var gladare än någonsin. Här kan ni se när barnet tvättar sin första ruta:


(det måste vara väldigt smutsig luft i Umeå eftersom bilen redan blivit jättesmutsig...)

Även Lina hade följt med på resan och när jag och Vilma kom in i bilen efter ruttvätten hade hon bajsat på tröjan. Trevligt.




Fin dag med fina människor.
Nu ska jag klippa in fina bilder i mitt fotoalbum. Tjinelingingeingignienlgnengeilnggg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0