plingeling

Vet ni vad jag hatar? Folk som plingar två pling när de ska ringa på dörren. Det blir liksom inte bara "pling", utan det blir "pliplinnnng". Varför gör man såhär? Och framför allt, varför öppnar pliplinggg-människan alltid dörren utan tillåtelse? Det har aldrig hänt att en pling-människa inte väntat på svar innan den öppnat dörren.
Det hela känns lite snobbigt, typ som att säga "tjena stumpan" (bra jämförelse). Liksom "öhö, öhö, här kommer jag". Fattar ni? Nej, antagligen inte. Men så är det i alla fall. Så nästa person som planerar att plinga på min dörr; tryck bara en gång.


Nu ska jag gå och halka runt i mitt rum, det är nämligen rekordglid på golvet just nu. Jag har kommit på en ny sport, orkar inte dra den här, men jag kan berätta att den är otrolig.

Kommentarer
Postat av: svetlana

om jag plingar två gånger så är det för att göra plinget lite mer personligt som... som för att visa att det inte är världens tönt svensson som helst som står utanför utan en hel kalas liten typ

2008-09-14 @ 15:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0