Oshikuru

Innan du fortsätter läsa vill jag bara tala om att jag vet att det är töntigt att titta på 2 and a half men och att det suger. Så, då var vi på det klara med det.

I helgen har jag tillsammans med min familj varit på avkopplarweekend hos farmor och farfar. När vi är där sover alltid hela familjen i en sovstuga, där det alltid är en jävla liv när det är sovdags. Det vanliga är att mamma och Vilma vill sova och ligger därför och skriker åt alla att vara tysta. Jag och Lina ligger och skrattar åt roliga saker och skriker i största allmänhet, medan pappa försöker komma in i mitt och Linas gäng genom att då och då fälla in små kommentarer. Efter någon timme brukar kaoset lugna sig och alla somnar.
Igår skrek alla som vanligt, tills det blev tyst. Då kom jag plötsligt på en fantastisk lek som jag drog in Lina i. Det hela gick ut på att den ena sjöng första ordet i en låt, varpå den andra gissade vilken låt det var. Kom man inte på vilken låt man skulle börja på hade vi en reserv, nämligen Oshikuru. Låt-komma-på:aren behövde bara säga "O!", så fortsatte den andra "... o! o! o! Oshiruku!" Sedan skrattade vi tills mamma skrek. Då väntade vi tio sekunder, tills någon av oss ropade "men den här då? O...!?". Sedan skrattade vi igen.



Förresten så tycker mamma att det är roligt egentligen. Jag brukar se att hon skrattar bakom fasaden av irritation och trötthet.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, jag älskar det där avsnittet haha!

2008-09-18 @ 10:13:20
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0