Dagens kaffepaus

Idag påbörjade jag mitt uppdrag med att testa alla kaffesorter. Här har vi en bild på dagens:



Den hette cacao cream. Som ni kanske hör på namnet, så var det s0 n0t kaffe som rann ner i koppen, utan någon sorts chokladdryck. Här har ni drycken sammanfattad i en lista:
Temperatur: Förbaskat varm, vilket allt som kommer ur såna där maskiner brukar vara.
Smak: Misstänkt lik vanlig varm choklad. Möjligtvis kan det har varit mer chokladig smak, men det kan lika gärna ha varit inbillning.
Utseende: Jävligt tråkigt, som ni kan se på bilden ovan. Fast vad ska man förvänta sig egentligen? Den var väl rätt okej.
Övriga anmärkningar: Den gav ifrån sig ett fräsande ljud, typ som när man lyssnar på kolsyra. Detta var mycket underhållande och gjorde i stort sett min dag.

Vidare kan jag tala om att drycken gav mig en sådan sockerkick att jag brainstormade sönder en whiteboardtalva. Allvarligt talat alltså, den gick sönder. Jag stod och skrev en massa saker på tavlan och körde en cool "mer, mer! kom med fler idéer"-move med armen, då plötsligt hela listen under tavlan där man lägger pennor flög iväg och landade på golvet med en jävla smäll. Som tur var verkar alla i huset vara hörselskadade, så det var ingen som kom in och frågade vad fan vi höll på med. Efter tio minuters oavbrutet skrattande lyckades Ida otroligt nog laga tavlan, medan jag satte mig på min plats igen innan något mer gick sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0