jellm

Idag när jag stod och väntade på att Hanna skulle komma med bussen kom det förbi två flickor, typ åtta år gamla. Den ena flickan hade en cykel och den andra gick bredvid med en cykelhjälm på huvudet. "Ooookej.." Tänkte jag. "Varför har flickan på marken tjuvat cykelflickans hjälm?" Till en början tyckte jag att det var mycket märkligt och jag ansträngde mig för att komma på en förklaring. Efter någon minut beslutade jag att det var totalt onödigt att ödsla energi på att söka svaret på denna fråga, då det var fullkomligt omöjligt. Jag fortsatte därmed min väntan på Hanna.

Det går förbi en man med brun jacka. "Ful" tänker jag. Det cyklar förbi en kille med t-shirt. "Kallt" tänker jag. Så kommer det två pojkar i typ samma ålder som de märkliga flickorna jag nämnde tidigare. Jag misstänker att de kommer från Waldorfskolan, då den ena har långt (tjej-långt!) blont hår samlat i en fläta med en hilka och militärbyxor. I handen har de varsitt trollspö (eller pinnar, som vi vanliga människor brukar föredra att kalla det). De turas om att kasta besvärjelser och trollformler över varandra och jag hör ordet Harry Potter flyga genom luften ett antal gånger. Mycket, mycket märkligt kan tyckas. Ändå var det något annat som fångade min uppmärksamhet; pojken med den långa flätan sitter på en cykel utan hjälm, för kan ni gissa vem som satt hjälmen på huvudet? Pojken som går på marken!!!!!!!!!!!!!! Vad i sjuttsinge land?! DET ÄR DEN PÅ CYKELN SOM SKA HA HJÄLMEN PÅ SKALLEN!!! Vad är det med dagens ungdom? Lär dom sig ingenting i skolan? Vad är grejen med att GÅ runt med en cykelhjälm på huvudet, medan man låter sin kompis offra livet på cykeln? Har man valt att visa sig bland folk med en glödlampa på skallen är det väl lika bra att använda den till vad den är till för? Jävla puckon.


image70


Kommentarer
Postat av: Nicole

hahahahaha

vad fan lär waldorflärarna sina ungar?

2008-05-13 @ 20:42:21
Postat av: Din aggressiva kamrat

var det samma flätkille som skrek till hans kompis att stanna bussen?

2008-05-13 @ 22:21:16
Postat av: Anonym

Najsa påsar förresten....

2008-05-13 @ 22:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0