Hemcyklariaktagelser

Hemcyklariaktagelse 1
När man ska cykla hem till mig kan man välja mellan två vägar, en där man måste cykla förbi en backe där en tjej har hängt sig i ett träd eller en annan där man cyklar på en skogsväg och över en åker. När klockan börjar närma sig halv ett på natten så känns det alltid bäst att välja skogsvägen, för att undvika eventuella hängda spöktjejer. Dessutom är det ju ljust, så det finns ingen risk att man cyklar in i ett träd eller liknande.
Hur som helst valde jag skogsvägen igår när jag cyklade hem från Josefin och tror ni inte att jag möter ett nytt litet spöke kanske?! Plötsligt ser jag i ögonvrån en liten flicka sitta på en skottkärra. Det kan låta lite underligt, men jag är seriös. Antingen var det någon som inte kunde sova och gick ut och satte sig där, eller så är jag hunted 4-life.

Hemcyklariaktagelse 2
Genom skogen blir jag attackerad av ett tiotal spindeltrådar. När jag kom ut var jag på allvar tvungen att stanna och rensa ansiktet.
Något jag alltid funderat på är hur fan spindlarna får trådarna att nå så långt. Alltså vägen jag cyklade på var typ två meter bred och jag fattar inte hur spindeln har lyckats få sin tråd att hamna på andra sidan vägen. Knyter de fast den i ett träd på ena sidan och svingar sig över till en andra? För dom har väl ingen spiderman-förmåga, att de liksom skjuter iväg en tråd? Jag ska skriva till hjärnkontoret.

Hemcyklariaktagelse 3
Missade jag partyt i Baggböle loge igår? Det var typ bilkö när jag svängde upp på vägen. Jag antar att Christer Sjögren eller någon annan hot babe varit där och rockat loss. Det måste ha varit ett jävla drag. Hoppas jag får en lapp i brevlådan nästa gång det är dags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0