Bussiaktagelser

Buss-iaktagelse 1
Varför har man björnes magasin-låten som ringsignal när man fyllt 20? Fråga tjejen på bussen.  Typ i samma klass som att ha crazyfrog.

Buss-iaktagelse 2
Waldorfeleverna är ute och springer i en klunga på cykelvägen, röda i ansiktet likt tomater. Har dom hört talas om att springa i skogen? Har dom hört talas om att det finns ett elljusspår några meter bort? Tydligen inte.

Buss-iaktagelse 3
Det finns killar i åldern 14-15 år som köper McGordon jeans på Dressmann. Under min praktiktid kom jag i mycket god kontakt med dessa jeans, då femtioplusare kom in för att köpa dem. Byxorna jag talar om har ingen som helst passform och skulle lika gärna kunna vara sydda av min 11 år yngre syster (vilket dom faktiskt inte är, för Dressmann jobbar mycket med.. ah, nivet rättvisegrejs och sånt. det läste jag på en skylt när jag var där). Då byxbäraren böjer sig fram, för att sedan sträcka på sig igen hänger byxorna inte riiiiktigt med. Stjärten stannar liksom i ut-läge, om ni fattar. Den ser med andra ord enorm ut. Väljer man sedan att ta av sig byxorna och hålla upp dem framför sig ser det ut som en bild av ett par jeans made by en femåring.
Att någon ens kunde tänka tanken att över huvud taget prova dessa byxor var för mig totalt ofattbart. Med vidare eftertanke så är det väl rätt okej om man redan har barn, fru och hela fadderullan. Då är ju allt klappat och klart liksom. Men en sak kan jag säga, att killen på bussen med de ljusblå McGordonbrallorna hade varken fru eller barn. Kanske inte heller någon ärlig släkting som bad honom ta av sig den fruktansvärda skapelsen han bar.

Buss-iaktagelse 4
Jag har ett myggbett på låret. Det kliar. Men vadå, årets första, det ska man väl typ fira?

Buss-wish 1
Snälla, snälla kan någon byta klädsel på sätena? Dom sticks så in i helvete när man har nylonstrumpbyxor. Allvarligt alltså, det är outhärdligt.

Slutligen har jag en fråga; Stig-Helmer, vad det du som körde 14.20-bussen till Vännäs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0