den sista striden

Imorgon är det dags för den sista dagen på Dressmann. Ska jag vara ärlig så börjar jag faktiskt bli riktigt förbaskat trött på det där stället. Samma sak varje dag och en jävla massa dötid. Det är i lägen som dessa man måste vara kreativ och komma på saker att lätta upp tillvaron med, här är några exempel på vad jag brukar göra:

- Slå rekord i längsta tuggummitråden. När man väl har fått upp tekniken går det fantastiskt bra.
- Springa jättefort. Självklart när det är tomt i butiken och alla andra är på lagret. Jag är ju inte dum.
- Stöka, för att ha något att städa sedan. Typ blanda kläder från olika hyllor och sånt.
- Dansa jävel till musiken. Alltså nu menar jag jävel, jumbojävel.
- Mima till musiken.
- Stretcha. Speciellt vaderna, min högra är tydligen för kort och mamma säger att det är bra. Att stretcha om det är för kort, alltså.
- Leka affär med kassan.
- Äta godis ur påskägget som står på disken. Här har jag även utvecklat en tävling där det gäller att hinna stoppa in så många godisar i munnen som möjligt innan någon upptäcker mig. Ibland blir blandningarna superäckliga, men det är smällar man får ta. Om Linda (alltså butikschefen) läser det här så var det inte jag som åt upp godiset som var tänkt till kunderna.
- Göra grimaser till folk bakom ryggen.
- Trycka ihop två larmdelar och ta isär dem. Tusen gånger i rad.
- Larma kläderna jag har på mig.
- Läsa jeansguiden.
- Gömma mig mellan hyllorna och spionera på dem som jobbar där. Sedan kommer jag fram som om ingenting har hänt. (Inte för att något har hänt, men ni fattar)


Jag kan även meddela att jag råkade kasta en plastskylt i golvet igår så den gick sönder. Som tur var så var det ingen som såg mig och jag lyckades smuggla ut den på lagret och gömde den mellan två tröjor.
Imorgon ska jag vara på topp och hjälpa kunderna som aldrig förr. Jag ska inte komma försent heller, tre minuter i tio ska jag vara där. Prick.
Nu ska jag lägga mig och läsa Isprinsessan, sedan sova min skönhetssömn. Goodnight som jag brukar säga till min quarterbackpojkvän när jag hälsar på honom i USA.


Kaffeupdate: Hör och häpna (enastående uttryck) men jag drack en hel kaffelatte idag!!!!!! Jag är riktigt förvånad själv faktiskt. Antingen var det min ihärdiga tränining som givit resultat eller så var det min favoritfaster Ingrids färdigheter i kaffebaren som hjälpte till. Jag skulle gissa på det sista. Men det går ju framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0