Ständigt dessa fyllerier

Igår när jag satt på Vasaplan och väntade på bussen fick jag sällskap av ett glatt gäng med 55+ are. Som jag förstod det hade de först varit på någon sorts förfest med whiskey, sedan gått och ätit och var nu påväg till Grubbe för the big thing.
Det var härlig stämning i gruppen, som bestod av typ sex par, alltså tolv personer, och det skrattades oavbrutet.
Efter några minuter anlände bussen och jag gick in och satte mig på ett säte (hahahahaha. va? gjorde jag?). Tydligen tyckte de att jag såg heltrevlig ut, för det var mig de valde ut att samlas runt inne i bussen. För varje person som kom och satte sig kom de på ett nytt rabatt-skämt, men det kom självklart mycket annat att skratta åt.
Här har ni en lista på de skämten som fick alla att skrika och gråta mest av skratt (utan inbördes ordning):
- "Jag fick pensionärsrabatt!"
- "Det är billigare när jag åker med bokbussen!"
- "Jag fick familjerabatt!"
- Alla under 20 år (utom jag,då) valde att sätta sig längst bak i bussen. Antaglien för att slippa alla crazy människor som invarderat främre delen av bussen. Då säger en tant "hallå! Vill ni inte sitta med ungdomarna?!"
- "Maggan, du trycker på den röda knappen" (jag förstod inte heller den..)
- "Men du, Gun! Kan inte du säga att du ska åka hem, sedan när chaffören stannar säger du men här bor inte jag!"
- Det var dags för alla att kliva av och en av de äldsta skriker "Vänta! Vi låter gamlingarna gå av först!"

Tydligen var de från Göteborg och hade utnämnt en som kapten, han var den enda som visste var de skulle av och hade därför fått i uppgift att plinga. Han satt hela resan och rörde typ inte en min. Kanske hade han inte fått smaka lika mycket whiskey som de andra.

Får man automatiskt sådan här humor när man blir äldre? För i så fall längtar jag. Dom hade ju hur kul som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0