Nu jävlar

Om jag har förstått saken rätt så har det här förslaget om nåt sorts spion-tjohejsan gått igenom i riksdagen (eller vilka fan det nu är som betämmer sånt där). Detta ska ska tydligen innebära att dom (vilka dom, förresten?) ska skydda oss mot terrorister genom att läsa våra mail, lyssna på våra telefonsamtal osv. Extra stor risk att bli drabbad blir det om man i sina mail eller telefonsamtal talar om bomber och sådant.
Alla verkar vara sjukt upprörda över det hela, men jag fattar inte grejen. Som vanligt har jag ingen åsikt i någonting, antingen beror det på att jag är totalt jätteointresserad av politik eller för att jag är så extremt korkad så jag inte fattar vad något innebär. Jag bryr mig väl inte om det sitter någon gubbe nere i Stockholm och läser mina helt stööört naughty msn-konversationer eller lyssnar på mina girltalk-telefonsamtal.
För att testa den här nya spiongrejen, som jag förövrigt tycker verkar helfestlig, tänkte jag skriva upp några ord jag kan tänka mig att terrorister i största allmänhet brukar använda. Sedan får vi se om jag känner mig förföljd eller avlyssnad. Spännande!

bomb, motherfucker, flygplan, die, hehe,  misil, killerbitch, hata, pilbåge (n0t, that's old shit), fitta, Oprah, krig, kuk, våldta, headshot.

Kommentarer
Postat av: M

Dom = FRA.

2008-06-20 @ 01:06:27
Postat av: nicole

man måste ju lära sig alla kodord och grejer, för jag tror inte man talar högt om bomber osv om man är en terrorist!

jag såg dig inte på axlagården idag? var du ledig? :)

2008-06-20 @ 17:32:26
Postat av: wanna be M

2008-06-21 @ 12:44:04
Postat av: Anonym

FRA= försvarets radioanstalt

2008-06-21 @ 12:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0