Mitt barn




För några veckor sedan åt jag ett äpple. I slutet, nivet när man måste gnaga runt kärnhuset (om man nu inte är en av dessa galningar som äter upp hela skiten), så råkade jag ta en lite för stor bit, så att kärnorna kom fram. Då fick jag den fenomenala idén att plantera kärnorna och låta dem växa upp till ett äppelträd. Först kändes det lite dagis-aktigt, men sedan kom jag på att jag är 13,5 år om man lyssnar på facebook, så jag brydde mig inte.
Jag tog lite jord och planterade kärnorna och KOLLA NU!!! Mitt äppelträd har börjat växa!!!! Helt ärligt är det här något av det roligaste jag har varit med om i hela mitt liv. Varje morgon när jag vaknat tassar jag upp för att se om den lilla plantan har gjort några framsteg, känner lite på jorden, beundrar den lille medan jag ler kärleksfullt och går sedan och fixar frukost. Mitt lilla barn, mitt älskade lilla barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0