Little hit, Little dit!

Jag tittar på Stuart Little med Vilma och har nu, efter en kortare analys, kommit fram till att musen som toppar min sätta-en-kula-i-skallen-lista är Stuart. Möjligtvis kan det vara filmen jag hatar, men det känns bättre med Stuart.


För det första: Filmjäveln är dubbad. Det första jag ska göra när jag blir Sveriges diktator är att förbjuda dubbning av filmer. Barnen får väl skylla sig själva om de inte kan engelska, de får fan i mig vänta att titta på filmen tills de hinner läsa texten. Dessutom borde alla arbetslösa få jobb som dubbröster, för just nu verkar det som att Sverige har max sju namn på listan med dubbmänniskor. Framför allt hatar jag mamma -och papparösterna. Och lillebrorrösten, förresten. Och Peter Jöbacks röst. Eller vad fan, jag hatar alla röster.


För det andra: Får jag fråga vem i helvete som adopterar en mus?! Eller hur en mus ens kan få bo på ett barnhem tillsammans med en massa riktiga människobarn? Är det ingen som tycker att musen är äcklig? Vidare kan jag tycka att det är stört att paret som adopterar töntmusen kallar denna för sin son och att musen kallar paret för mamma och pappa. Dessutom kräver föräldrarna att deras biologiska människo-son ska kalla den vidriga musen för lillebror och tycker det är konstigt när han blir besviken då de kommer hem med en mus istället för ett barn från barnhemmet. Skulle jag få en mus som syskon hade jag också fetvägrat att kalla den för bror. Jag hade förmodligen dödat den, i alla fall släppt ut den i skogen och byggt en mur runt huset av råttfällor.


För det tredje: Tycker barnen att filmen är rolig när alla är jättetöntiga? Nej. Barn skrattar främst åt människor som slår sig, pruttar och gulliga barn eller djur som säger gulliga saker eller misslyckas med något för att de är för små och absolut jättegulliga. Barn skrattar inte åt en dubbad pappa som springer nedför en trappa där han möter hela släkten och ropar "LITTLE HÄR, LITTLE DÄR!!", varpå hela släkten glatt svarar med "LITTLE HIT, LITTLE DIIIT!!!".


Jag ska ställa väckarklockan på tre i natt, sedan ska jag smyga ut och bränna den där jävla filmen. Hejdå.


Kommentarer
Postat av: L

Haha! Han är ju söt ju!

2008-07-09 @ 18:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0