Förlåt

Som jag tidigare nämnt var jag i helgen på Trästockfestivalen i Skellefteå. Tillsammans med Suss och Hanna invarderade jag min kusin Petter och hans tjej Sannas lägenhet (som för övrigt är typ en etta. Eller det finns ett kök också, är det en tvåa då?). Som ni kan tänka er blev det helt stört trångt. Om jag hade varit Petter eller Sanna hade jag på allvar strypt oss i sömnen. Vi kom liksom dit och tog över lägenheten, bredde ut våra madrasser och väskor, bestämde tv-kanal osv.

Efter den sista kvällen tror jag seriöst att de var nära att begå trippelmord, efter att de fått nys om vad vi nu hittat på. Denna konversation utspelade sig på kvällen mellan mig och Hanna i taxin, påväg till festivalområdet:


H: Åååh! Matilda, får jag ta en Bafucin? (ni vet dehär helt sjukt roliga halstabletterna man köper på apoteket som gör att man domnar av lite på tungan)

M: Ja, fast det är inte mina...

H: M-m-men... Vems väska är de här då?

M: Jag vet inte, jag har min här i alla fall. Eller vänta, jag tror att det där är Sannas väska!


Hanna hade lyckats få med sig Sannas väska i tron om att det var min. Jävla idiot.


De extremt irriterande Umeå-borna hade nu alltså tagit invasionen ett snäpp längre. Det var inte bara lägenheten som var våran, vi hade gått över på personliga ägodelar.

Jag skulle härmed vilja tacka Petter och Sanna för att ni inte dödade oss och säga förlåt för att vi var jobbiga ibland (för mestadels av tiden var vi ju ändå otroligt roliga). Vi lovar att aldrig mer komma tillbaka.


Inte förrän nästa år i alla fall...he...he...he...he...he...heee


Kommentarer
Postat av: P & S

ah. nästa gång dödar vi er. med en stekpanna.

2008-07-27 @ 23:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0