Åhåå!

HAH! Där trodde ni allt att jag var död, va? Men där hade ni fel. Jag dödade nämligen myggrackarn innan jag gick och la mig. Är det något jag är bra på så är det att döda myggor. Bestämmer jag mig för att döda, så dödar jag. Nog om det.

Jag befinner mig nu hemma hos mina kusiner, varav den ena sover och den andra leker med sina coola kompisar. Det är i den sistnämndes rum jag sitter i och det är en miljö som får mig att känna mig extremt gammal.
Till att börja med så har musen ingen sladd, såhär långt är jag med. Detta kom jag nämligen i kontakt med för många år sedan, så jag är inte totaly bakom the flöte. Musen ligger på en musmatta, men inte vilken musmatta som helst! Den lyser nämligen coolt blått runt kanterna, inget starkt ljus, utan bara lite lagom coolt sådär. Även detta kan jag kanske ha sett tidigare i mitt liv, men det känns ändå lite extra coolt. Vidare har vi ett tangentbord. För att matcha musmattan lyser allt blått. Alltså siffror och bokstäver, inte hela tangenterna. Jag kan berätta att det är jättecoolt, men framför allt snyggt. Även här känner jag mig rätt hemma, men nu börjar problemen komma krypande. Skaparna av detta tangentbord har nämligen förutsett att användaren kan skriva utan att titta på tangenterna (vilket jag faktiskt kan, cool cool cool), för vissa av bokstäverna är borta. Eller å, ä och ö är borta. Istället är det en massa konstiga tecken, typ kolon och sånt. Detta gör mig lite lätt förvirrad de få gånger jag ändå väljer att titta ner på tangenterna. The biggest fucking shit problem kom när jag skulle göra ett frågetecken och datorn valde att göra ett likamedtecken när jag tryckte där jag i vanliga fall brukar göra frågetecken (självklart utan att kolla, cool cool cool). Jag tryckte på alla tangenter och hittade den slutligen, men det tog en jävla tid. Dessutom har tillverkarmänniskan bestämt sig för att klämma ihop alla bokstäver och göra allt jättesmalt, så jag missar tangentjävlarna när jag ska klicka på dem. Jag blir tokig. Jättetokig. Jag måste alltså, likt en mycket gammal människa, leta mig fram till de rätta knapparna för att stava orden rätt. Allt tar så mycket längre tid. N0t c00l at all.
Sedan har vi skärmen, som självklart är platt. Här möts jag också av det blå ljuset från knappen, för att matcha övriga delar. Vid min sida står en lite sprayflaska med tillhörande putsgrunka. Det här är fantastiskt, man ska alltså putsa skärmen när den känns smutsig! Så otroligt!
Jag kan mer kortfattat säga att jag befinner mig i en väldigt hightech miljö och jag känner mig som en pensionär.

Nu ska vi se the ring 2 på min hemkomna kusins hightech tv. Godnatt.

Förresten! Klockan är på engelska också! Nu är den till exempel 11 17 PM, är inte det fantastiskt? Man måste alltså ha internationella kunskaper också. Ja, jag säger då det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0