kvällens tv

Jag skulle inte vilja påstå att måndagarnas tv-tablå är något att hurra över direkt. Ändå är det väldigt lätt hänt att jag hamnar i soffan när jag egentligen borde göra matte.


Jag hoppade in i Outsiders som idag handlade om folk som tänder på att låtsas vara en häst eller hästskötare, till en människohäst alltså. Pony play.

En slemmig gubbe på typ 55 år tyckte att dehär var helmysigt. Han berättade att kvinnan är fantastiskt vacker och att hästar är det vackraste djuret som finns och tillsammans blir dessa två en fullkomligt oslagbar kombination. För att inte tala om erotisk.


I pausen zappade jag över till trean, där Design: Simon och Tomas pågick. Typ världens sämsta inredningsprogram, nästan i samma klass som Från koja till slott. Är inte Simon och Tomas jättekonstiga? Speciellt dendär Simon som pratar engelska, men ibland ska försöka glänsa lite och slänger in ett svenskt ord mitt i meningen. Kan han inte bestämma sig för ett språk istället? Det blir så himla mycket lättare att förstå.

Beslutet om att byta tillbaka till reklamen på femman tog jag efter Tomas coola kommentar till Simon: "vilken jäkla surmuppare, alltså!"

Nämen! Surmuppare?! Där tog du i lite väl mycket, va? ........ Surmuppare? Är det ens ett ord?


Så fortsatte märkligheterna på Outsiders.

Något som gjorde det hela lite extra lustigt var att det liksom användes "hästspråk" när killarna ville att tjejen (eller jag menar ponnyn...) skulle gå. När hon varit duktig strök han henne över håret (eller borde jag säga manen..?) och hon häst-slängde med huvudet och ryckte lite med benet. Så himla erotiskt.

I slutet av programmet fick tjejen sitt hästnamn; Cassiopeia. "Nu har jag min identitet som ponny" Jag blev så himla glad för hennes skull.


Till min lycka började sedan American Idol. Och.. där har jag nog inget att tillägga



Nu ska jag snart kolla på Scrubs om My name is Earl inte har torterat mig till döds innan...


/Robotwoman

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0