tråkmåns

Ni vet första dagen med en ny lärare, så ska alla ska skriva ett personligt brev. Sedan skriver läraren upp en massa ointressanta frågor på tavlan som stöd och tror att alla ska komma på en massa roligt själv.
Ungefär såhär har mitt låtit typ sedan jag föddes:

"Hej!
Jag heter Matilda och är 17 år. Jag bor med min mamma, pappa och två systrar.
På fritiden spelar jag innebandy och umgås med kompisar. 
Mina favoritämnen i skolan är svenska och idrott. Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor. Jag gillar nästan all musik. Jag har ingen speciell favoritfärg. "
Ooooch sååå vidareeeeeeeee.

Så himla tråkig. Alltså jag önskar att jag var lite konstigare. Men bara lite. Typ samlade på plastgrisar eller var otrolig på tamburin. Jag är så himla mittemellan på allt.

Ändå är det ett fåtal saker jag känner att jag kan utveckla, som jag har sammanställt i en lista:

  •  Skriva alfabetet på datorn. Jag vet inte hur jag ska lyckas göra någon sorts karriär inom detta ämne, men jag skulle kunna bli en jävel på det. Mitt nuvarande rekord är 3 sekunder och 35 hundradelar. Skulle jag spendera resten av året åt detta skulle jag lätt vara nerer på i alla fall två sekunder innan 2009.

  •  Vara på skolan. Jag måste säga att min närvaro är otrolig. Om jag bara slutar missa bussen lite då och då skulle min frånvaro nästan ligga på noll, eftersom jag har den enastående gåvan att typ aldrig vara sjuk. Skulle jag satsa på detta så går karriären ovan direkt i kras, eftersom den kräver att jag inte går i skolan på hela året. Å andra sidan tror jag inte att mitt liv skulle bli så mycket bättre av att vara på skolan hela tiden. (men det skulle det bli av att kunna skriva alfabetet på två sekunder...)

  • Äta godis. Är det något jag är bra på så är det att äta godis. Nu tänker ni säkert att "alla gillar väl godis" men här snackar vi missbruk. Hur dåligt jag än mår så slinker det alltid ner en liten rackare. Skulle jag utveckla det här skulle jag ju kunna bli såndär smakare som Hannas pappa var förut. Typ en sån som bestämmer om det är gott nog för att få säljas i butikerna. (Tro det eller ej, men Hannas pappa ser inte ut som ett berg. Faktiskt inte ens lite knubbig)

  • Komma på konstiga saker. Ibland får jag idéer som jag blir så himla sugen på att genomföra. Tex ta tag i nyckelbenen och dra av dem, så himla roligt det vore. Eller hoppa ner i trappen i matsalen när den är full med människor. Och idag när jag var på stan kom jag på att det skulle vara kul att slicka på en av skyltdockorna på MQ. Dom ser så blanka och goda ut. Jag vet att jag är störd

Hmhmhmm. Om jag jobbar lite på dehär sakerna kanske jag kan skriva något om det i nästa brev. Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0