Samtal med butiksbiträde, Topshop

Hon: Vänta.. vänta.. Har du tänkt betala med kort?

Jag: .. jaa...

Hon: Åh, det går inte. Det är något fel på våran sånhär kortläsar-grej

Jag: Okej, men kan jag lägga undan det här då, så går jag och tar ut pengar?

Hon: Jodå, vilket namn?

Jag: Schampi, det stavas S-C-H-a-m-p-i

Hon: Okej.

Jag tittar på lappen hon skrivit: Shampi. Hon är tydligen hörselskadad och hörde inte när jag stavade åt henne.

Hon: Eller ska det vara ett e här?

Jag: Ett e? Njäe, alltså..

Hon klämmer in ett e på lappen, det står nu Sheampi.

Jag: Alltså det spelar väl egentligen ingen roll, men det ska vara ett c mellan s:et och h:et. Och inget e någonstans. Men, ah, skit samma.

Hon: Jaha, såhär.

Jag börjar seriöst fundera på att skaffa hörapparat till människan då jag tittar på lappen och skådar ordet Shanti. Är hon fullkomligt efterbliven?

Jag: Ha ha ha! men..

Hon: Vadå? Blev det fel?

Jag: Jaa, eller nä. Vet du, jag heter Shanti! Jag kommer snart, hejdå så länge!


Kommentarer
Postat av: hellan

hahahahahha

2008-09-02 @ 18:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0