Resterna av ett liv


Ser ni kladdet där? Gissa vad det kan vara............................................... Ehe, fel.
Det har tagit mig några timmar att smälta den obehagliga upplevelse jag var med om idag. Dessa timmar har jag bearbetat händelsen och funderat på om jag skulle dela med mig av den, det är nämligen fruktansvärt. Här kommer den:

Jag satt i soffan och kom plötsligt på mig själv med att titta på cops, vilket är det sämsta programmet i världshistorien. Jag fattar inte hur fan man kan kolla på det (uppenbarligen gjorde jag det själv, men det var inte avsiktligt..). Hur som helst vaknade jag upp ur cops-världen och kom på att det nog var bättre om jag gav mig ut på en liten löprunda. Väl ute flöt det på riktigt bra, tills jag kom fram till området där en gubbe brukar springa runt med motorsåg och fälla en massa träd. Här måste man nämligen plumsa genom bladtäkt mark och hoppa över trädstammarna. När jag kommit förbi det värsta partiet slutade jag titta på marken och började istället irritera mig på låten som spelades i mina öron, nämligen en fransk crazy-motherfucking-shit-damp-sugar-låt som Hanna skickat (men alla de andra var suveräna, Hanna!).
Plötsligt slipprade min ena fot till mot något på marken. Jag stannade och tittade ner på marken där min enorma fot just klampat. Jag såg först bara en liten splatt-grej, så jag kikade närmare och såg till min stora förskräckelse att jag just klivit på en liten groda! Jag klev på en slemmig groda! Fattar ni att jag just dödade en groda?! Eller.. Nu låter det som att jag är ledsen över att jag dödade den. Självklart var det sorgligt, men framför allt extremt äckligt! Så jag ställde mig och skrek. Jag skrek som en riktig tönttjej där jag stod ensam med den splattade babygrodan vid älven.
Kan ni tänka er känslan? Det var liksom boing-ttscchhh-ffffttttt. Det var verkligen helt sjukt. Ja, fyfan vad äckligt det var.

Inte blev det bättre av att jag hittade en smörja bestående av vinbär, groda och sand under skon när jag kom hem igen. Främst grod-delen kändes väl lite onödig.

Nu ska jag trösta mig med ett avsnitt av Seinfeld och asgod saft i mitt jumboglas från Gröna Lund. Eventuellt två. Avsnitt, alltså.
... Fan vad äckligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha fan va äckligt!

2008-08-07 @ 12:45:12
Postat av: svetlana

låten är ju bra!!! men.... vilka gillade du annars????

2008-08-07 @ 19:11:10
Postat av: nicole

HUR KUNDE DU DÖDA GRODAN?! grodor är ju fridlysta nu schampi!!!

2008-08-08 @ 15:51:58
Postat av: jf

hahaha.. så jävla äckligt..det där påminner mig om när jag klev på en humla (fast jag hade sockar) men jag kände som vibrationerna och dödsrycken under sockan. sedan när jag lyfte foten och såg den äckliga lilla varelsen så reagerade jag på samma sätt.. skrek som en riktig tönttjej..

2008-08-15 @ 01:06:28
URL: http://fyndigtnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0