Hufvudstaden

Från torsdag förra veckan till igår spenderade jag tillsammans med min familj i Stockholm. Detta är vad jag har gjort under resan:

 

Slösat pengar. Självklart, vad gör man annars när man är borta, speciellt i Stockholm? Eller slösa är väl egentligen fel ord, jag skulle nog vilja kalla det för att investera.

 

Ätit. Ja, jävlar vad här har ätits. Favoriten var en helt stört jättecool (jag måste för övrigt sluta säga att saker är coola, det låter ocoolt) restaurang med thaimat. Det var liksom som en djungel med en massa lampor i olika färger och träd och självlysande stjärnor. Och kan ni gissa vad man satt och åt i då? En fucking bungalow! Alltså hör (läser) ni vad jag säger (skriver)?!?!?! Man satt i en egen bungalow och åt! Det var helt sjukt mysigt! Och vill ni höra hur toaletten såg ut då? Jo, först gick man liksom genom hela djungelrestaurangen, sedan över en bro med vatten under. I vattnet var det fiskar! Riktiga fiskar! Hur som helst, toaletten. Det var liksom en massa sådana här krossade glasgrejer, typ mosaik överallt. Och kranen sedan! Man vred på en kokosnöt när man satte igång vattnet. Helt sjukt. Dessutom luktade tvålen jättegott.

Favorit nummer två (även om den var långt ifrån den helt extremt otroligt fatastiska upplevelsen på thairestaurangen) var självklart frukosten. Jag förstår inte det här med hotellfrukost, då jag vanligtvis äter typ ett halvt knäckebröd till frukost. När det gäller hotellfrukost däremot, så tar det aldrig slut. Men är det inte sjukt gott? Vava? Är det inte? Joho.

 

Simmat. Tillsammans med mina systrar har jag varje dag hängt i hotellpoolen där vi tränat på att simma som sjöjungfrur. Alltid bra att kunna, liksom. Men vet ni hur svårt det är? Alltså det är fan inte lika lätt som när man gjorde det i lågstadiet. Det är skitsvårt. Förresten, detta skedde endast då vi var ensamma, lite vett har vi ju i skallen. Nu får ju tyvärr många reda på det ändå, i och med att jag berättar det här.

 

Knäckt. Jag måste seriöst sluta knäcka alla mina knäckbara kroppsdelar. Det är fingrarna, handlederna, armbågarna, knäna, tårna och fotlederna (eller vad heter det? Vrister? Men ni vet, benens motsvarighet till handled). Detta tar nämligen upp en stor del av min vakna tid, dessutom är det väldigt ocharmigt, fortsätter jag såhär så blir jag aldrig gift.

 

Återupplevt barndomen. De som känner mig vet att jag inte drar mig för att vara barnvakt och titta på bolibompa en hel kväll, så det här var väl egentligen ingenting jag fick återuppleva eftersom jag anser att jag fortfarande befinner mig i den fina barndomens år. Vi åkte nämligen  till Junibacken, där jag sprang runt i Villa villekulla och åkte sagotåget (som var helt fantastiskt!). Sedan tittade vi på en Pippiteater. Jag passade även på att titta in i Pettsons, mumintrollens och Alfons hus. Sedan åt jag Pippis pannkakor mer sylt och grädde.


 

Gråtit. Jag tror det var gårdagsnattens brist på sömn som gjorde att jag av någon konstig anledning började gråta när en liten kille sprang fram och kramade Pippi och piratena efter teatern. Seriöst, det är ju inte friskt. Att gråta för en sådan sak alltså, inte att krama Pippi.

 

Kollat på dinosaurier. Vi var på cosmonova, kollade på en sådan där film. Fast det var faktiskt en 3D-film, så det var lite extra coolt. Sedan kollade vi på dinosaurieskelett. Det vanliga, ni vet.

 

Varit barnslig igen. Självklart besökte vi även Gröna lund där jag, förutom att åka karuseller
(ursäkta, men kvasten? Kan dom speeda upp farten lite eller?), inhandlade en
Slush i ett jättestort glas som jag, Matilda Schampi snart 18 år, gick runt och bar
 på. Jag och hundra 3-7 åriga barn. Men gott vare!



Knarkat. Under helgen dubblerade jag mina nässpraysdoser per dag. Detta är definitivt en varningsklocka och det börjar bli dags för rehab. Jag har inte tagit på hela dagen och ska inte göra det ikväll heller. Jag kommer förmodligen inte att sova något på hela natten, så är det någon som känner för att prata i telefon eller har något bra filmtips är det bara att säga till.


Hå hå, rekordlångt inlägg. Igen!

Kommentarer
Postat av: svetlana

kanske är det rekordlångt eftersom du upprepade samma sak twice?

2008-08-04 @ 21:43:27
Postat av: P

du kan ju fixa fools gold eller mamma mia, eller jag kanske är lite sent ute nu?

2008-08-05 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0