Helvetesfläcken nummer 3

Ännu en halkfläck har tillkommit i mitt liv. Denna gång är det dock mitt eget fel, det kan jag erkänna. Eller egentligen är det min glanssprays fel. Mitt golv har nämligen blivit sjukt halkigt.
I början var det lite roligt, jag kunde liksom ta sats och glida fram till sängen och sedan slänga mig i den. Helt perfekt.

Perfekt ända tills jag glömmer att det är skithalkigt, vilket jag har gjort några gånger nu. Snart måste jag väl dras med en bruten lårbenshals. Dessutom håller mamma på att bli tokig på att hon måste halka runt inne i mitt rum hela tiden (fråga mig inte vad hon gör där inne. Enligt mig borde hon egentligen få skylla sig själv). Hur som helst börjar det bli lite jobbigt med detta ständiga glidande, så imorgon ska jag torka mitt golv. Eller inte bara torka, för det hjälper tydligen inte enligt mamma, jag ska skrubba som ett jävla as.

Smart som jag är har jag kommit på en tillfällig lösning. Jag har helt enkelt lagt ut lite kläder på golvet där det är som halkigast och där jag brukar springa som snabbast (va? brukar inte ni springa runt i era rum?). Detta för att jag ska se att det gäller att ta det lite extra lugnt just där, då risken för att knäcka kroppsdelar är väldigt hög.


.. Fast ska jag vara ärlig kan högen också bero på att jag behöver städa. Men jag är inte säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0