Fan

Det är för tillfället några saker som får mig att vilja leva lite mindre när jag tänker på dem. Jag misstänker att ni är intresserade, därför får ni dem här i en lista (utan inbördes ordning. Förresten, fan vad jag hatar när de alltid säger i tävlingar på tv att de "läser upp resultatet utan inbördes ordning". De slösar bara på tid, säg till när de läser upp resultatet i inbördes ordning istället så skulle världen få ut mer av sin livstid):

Jag pratar för mig själv. Det här är ett beteende jag tidigare endast stött på i samband med väldigt gamla eller fulla människor. Stunderna när jag kommer på mig själv med att stå och mumla är jag varken gammal eller full, utan helt vanlig. Fast helt vanlig är jag ju inte, eftersom jag pratar med mig själv. Självpratet, eller vad man nu ska kalla det, handlar mestadels om att jag berättar vad det är jag gör. Typ "Nu ska jag bara låsa upp den här cykeln... då ska vi seee..", "nu ska jag ta på mig skorna..", "dags att äta.." osv, ni fattar. Det här är inte bra, jag slösar ju typ på mina stämband.

Alla tar körkort. Egentligen är jag glad över detta, främst för att andelen människor i min bekantskapskrets jag kan utnyttja vad gäller skjuts ökar för varje vecka. Samtidigt känns det lite jobbigt att jag inte är påväg att ta ett eget körkort. Men jag jobbar ändå på saken, på torsdag ska jag till exempel ta min första körlektion. Fast teoriboken måste jag erkänna att jag aldrig öppnat. Dessutom splattade jag just en fjäril med den (jag vet att man inte får döda fjärliar för att de är fina, men den här var äcklig. Det var typ inte ens en riktig), vilket inte ökar lusten att ens röra i boken. Men jag ska. Så småning om.

Facebook förföljer mig. Alltså nu är det såhär, att jag har faktiskt klickat bort att jag vill ha mail varje gång något händer på facebook. Har det här hjälpt? Nej! Varje gång jag loggar in på min mail har jag minst tio nya från facebook. Ofta jag är intresserad av ett brev där det står att någon av mina vänner har gjort ett test för att få reda på vem denna är i Simpsonsfamiljen? Eller spelat ett nytt spel eller skrivit ett meddelande? Det märker jag ju för i helvete när jag loggar in. Seriöst, facebook, det är inte roligt längre.

Jag måste sova. Klockan är nu 02.32 och jag är inte det minsta trött. Dagen har just börjat. Det var längesedan jag vände såhär mycket på dygnet och det måste åtgärdas. Skolan börjar om en vecka och då ska jag vara på topp. Viktigt. Dessutom har mina föräldrar beslagtagit nässprayen, så jag har inget att göra när jag inte kan sova. Elleerrrrrr.... ska jag säga en hemlig grej? Jag har en nässpray!!! Fast jag har inte använt den än, jag måste ju lära mig att motstå. Fast vi får se vad som händer ikväll. Jag är ju som sagt väldigt pigg, vilket ofta resulterar i sömnproblem..

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: amilia

Hej hej! Kolla gääärna in min blogg. Och kasta ännu gärnare in en kommentar! ha det bra :)

2008-08-13 @ 02:55:35
URL: http://miilliisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0