Pinigt, Vilma

I våran lovley by bor det mest bara 55+are, men även en och annan barnfamilj, däribland våran. Våra grannar har bara pojk-barn, vilket är lite av ett bekymmer för min syster Vilma som är sex år. Jag skulle gissa att det har något med killbaciller att göra. Trots detta har det förekommit ett fåtal tillfällen då Vilma lekt med dessa gossar i samma ålder, men under viss osäker blygsamhet. Idag har tydligen alla tre varit på besök och hoppat rep i det fina vårvädret. Vårväder innebär även, som ni kanske vet, ofta att det börjar lukta lite märkligt (för att inte säga skitäckligt) från gräsmattan.

Lite senare satt jag, pappa och Vilma och kollade på Lilla sportspegeln, då plötsligt en otrevlig doft spred sig i min näsa. Jag hade genast en misstänkt;
- Vilma, jag vet att du har pruttat...
- Nähää! Det har jag inte, sa Vilma och försökte se oskyldig ut. Som den goda människa hon är började hon genast skylla ifrån sig på andra:
- Jamen hallå, vet du hur mycket pappa har pruttat idag?! Det luktade ända till mig när jag hoppade hopprep! Och det blev ju ganska pinsamt när Hampus och dom kom...

Åh, nu kommer dom aldrig tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0