-

Det är några saker jag stör mig lite extra på för tillfället (bortsett från hemsidor). Som vanligt har jag sammanställt en lista som jag tänkte dela med mig av:

 Folk som går långsamt.
Alla som känner mig vet att jag inte väljer att rappa på stegen i första taget. Jag är med andra ord väldigt seg på allt; gå, tänka, göra det jag ska osv. Otroligt nog finns det folk som är ännu långsammare. När man är ute och går tex, det värsta som finns är ju när man hunnit ikapp någon och inser att man måste "köra om" denne. Detta är något som väldigt sällan drabbar mig, just pågrund av min extrema seghet. Det är oftast andra som måste köra om mig. Kan alla som känner sig träffade öka takten en aning skulle jag bli nöjd. Slutsatsen av denna punkt är alltså att alla ska börja gå snabbare utom jag. Tack på förhand.

Folk som går übersnabbt
Någon som är en riktig jävel när det gäller att gå fort är Olof. Jag tror på allvar att han har världsrekordet i gång. När det gäller Olof så handlar det om att hinna till bussen som går typ en gång per årtionde, då tycker jag faktiskt att det är rätt OK. Däremot finns det dessa idioter som går snabbt hela tiden. Jag blir fullständigt tokig! Är det nödvändigt att gå i 180 km/h på stan? Nej. När man är påväg till lunchen? Nej. Somliga väljer att förklara sig med att "vadå, det är ju träning!" Är stan till för träning? Är lunchen till för träning? Nej förihelvete, det är ju helt sinnessjukt. Ta på er träningskläder och far ut och spring. Dumma idioter.

Det där tecknet
Jag har inte riktigt förstått vad det betyder, men det verkar främst vara användbart i situationer som "yeeaaäääähhhh" och "jag gillar hårdrock" och "metal, fan". Jag talar om den knutna näven med pek -och lillfingret uppstickande. Det är ju skitfult och jag ser det överallt; på American Idol när någon gått vidare, på apberget och i verkligheten. Jag förstår inte meningen med det hela. Det är som att springa runt och göra peace-tecknet hela tiden. Jag fucking fattar det inte.

Den där låten
"Uppåhoppa ligg inte å dra dig". Från början tyckte jag att det funkade mellan mig och den där låten, men nu vill jag strypa mig själv så fort jag hör den. För er som inte hänger med i svängarna så kan jag berätta att det är låten från Melodifestivalen med dunka-mig-gul-och-blå-frida. Nivet, "kloejkeann äerr fjyerrräääää, å dä ä dacks å gjå hääjm". Hon. Fast låten från Melodifestivalen, alltså. Det främsta skälet till att jag hatar låten kan tänkas vara att hela min familj har fått texten om bakfoten. De springer nämligen runt och skriker "upp och hoppa, ligg inte ådlade.." Jahaa, men där klarnade det! Ådlade. Att jag aldrig förstått innebörden i det ordet tidigare. Skandal. Serri, när det gäller låtar på svenska så måste man ju fatta när man sjunger fel. På engelska kan man ändå få köra med lite eget språk, men svenska. Man vet ju vad orden betyder. Jag kanske borde byta rubrik till "folk som sjunger fel på svenska"?

Folk som skriver sjukt långa blogginlägg utan bilder
Bara jättejobbigt att läsa, men ack så lätt att skriva. Oops, jag pratar visst om mig själv. Hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0