mystiskt

Har ni någon gång längtat en hel dag efter att gå och lägga er? Liksom inte kunnat släppa tanken på en fluffig, lagom varm, mjuk, alldeles, alldeles underbar säng? Sedan har det äntligen blivit dags för att borsta tänderna och krypa till kojs (som min coola pappa brukar säga. Ja, han är faktiskt cool). Så släcker du lampan och sänker huvudet sakta mot kudden, då finns den där. Råttan i kudden. Ett litet prasslande ljud i kudden, som att någon ond liten råtta med jättetänder kryper runt där inne, bara för att retas och hindra dig från att sova.
Igår hade råttan hittat till min kudde. Råttan kommer när man minst anar det och det finns inget att göra åt honom (för det är en han, det är jag helt säker på. En tjejråtta skulle acceptera mitt kvinnliga behov av en god natts sömn)
Det enda som finns kvar att göra är att ligga och lyssna till råttans oändliga krypande och hoppas på att han inte kommer tillbaka nästa natt.



Om ni förresten undrar vem som gjort de fantastiska julklapps-tips-sidorna i bil och bostad i veckan, så är det jag och Jasmin. Att vi är fantastiska? Det visste vi redan.

Kommentarer
Postat av: mr swash

DEN HAR EN TVILLINGBROR!

2007-12-06 @ 17:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0