Matilda = bäst

Goderafton, som fröken Lucia skulle ha sagt. För idag är det ju faktiskt lucia.
Vi började fundera på dedär på skolan, varför just lucia får all uppmärksamhet. Någon gång var det någon som sa något (fantastiskt användbart ord..) om att hon fått nålar i ögonen så hon blev blind, sedan sa denna någon att hon gav ögonen till en kille som tyckte att de var fina. Ögonen alltså. Jävla korkat om ni frågar mig, tar man bort ögonen så kan jag tänka mig att hela ansiktet blir rätt så fult. Eller?
Hur som helst. Detta var inte det enda hon gjorde, hon brändes ju nämligen på bål också. Tror jag alltså. Jag har ingen aning om varför, men det gjorde väl typ alla på den där tiden. Och där har vi saken; varför fick just Lucia en egen dag och nån annan som brändes på bål? Jag blir faktiskt himla irriterad.

Apropå irriterad. Vem har tagit Kirrus kläder? Lämna tillbaka dom ögona böj. Och varför säger man nu så? (Ögona böj, alltså. Eller skriver man kanske ögonen?) Det är det minsann ingen som berättat för mig, men gör det på dirren om nån kommer på!

Visste du förresten att du tillbringar sex månader av ditt liv på toaletten? Det känns ju jävla stört faktiskt och jag har därför, för bara några minuter sedan, tagit ett beslut om att max använda toaletten 1 gång per dag. Kanske fler som borde fundera på det..
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0